وی افزود: سال گذشته ۹۴ مرکز دولتی و سه هزار و ۱۷۴ مرکز مشاوره غیر دولتی در سطح کشور حدود یک میلیون نفر را طی دو میلیون و ۷۵۰ هزار جلسه مورد مشاوره قرار دادند، در استان مرکزی تعداد ۸۴ هزار و ۴۸۴ تماس با خط ۱۴۸۰ وجود داشته و تعداد ۲۴ مرکز مشاوره حضوری غیر دولتی به ۶هزار و ۷۵۶ مراجعه کننده طی ۱۰ هزار و ۱۷۴ جلسه مشاوره ارائه کردند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: در سطح کشور سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشاوره تلفنی ارائه شده است که در استان مرکزی ۲۱ هزار و ۵۷ نفر معادل ۴۵ هزار و ۵۱ ساعت مشاوره تلفنی از خط ۱۴۸۰ دریافت کردند.تعداد فراوانی خدمات گیرندگان استان در ارتباط با موضوعاتی از جمله مشکل با همسر، مشکلات بین فردی، تربیت کودک و مشاوره قبل از ازدواج بوده است که وضعیت فراوانی مشکلات روانی اجتماعی در مراجعات به مراکز غیر دولتی نیز همانند مراکز دولتی است.
حسین آبادی با اشاره به علت فراوانی تماس با خط ۱۲۲ اورژانس اجتماعی استان مرکزی در سال ۱۴۰۲، عنوان کرد: ۶۹۲ تماس کودک آزاری، ۲۹۷ تماس اختلافات خانوادگی، ۱۱۸ تماس افکار خود کشی، ۶۶ تماس بد سرپرستی، ۵۴ تماس زنان و دختران آسیب دیده اجتماع، ۴۸ تماس سالمند آزاری، ۴۲تماس فرار، ۴۲ تماس معلول آزاری، ۳۸ تماس والد آزاری، و ۳۰ تماس اختلافات خانوادگی با خط ۱۲۲ اورژانس اجتماعی استان مرکزی دریافت شده است
نظر شما